Notulen MR vergadering d.d. 24-1-2016 Aanwezig: Sabine, Rino, Petra, Debbie, Marit, Elly, Claudia en Annemieke Toehoorder bij deze vergadering: Richard Homan
1. Opening en notulen vorige keer. Die notulen zijn goedgekeurd. 2. Dhr. R. Homan heeft d.m.v. een aantal brieven zijn ongerustheid geuit over de verplaatsing van groep 8 naar de grote hal, midden in de Cito-toetsen-tijd. Hij vindt de communicatie daarover laat en onduidelijk. Annemieke geeft uitleg waarom deze beslissing is genomen en hoe deze tot stand is gekomen. Na de zomervakantie bleek de kleutergroep te gaan groeien, dat was niet ingeschat. We startten met 22 kleuters en dit zou uitgroeien naar 29.Maar mensen gaven hun kind later op en de toestroom vanuit andere dorpen bleek een feit, al snel zouden er eind december 35 kleuters zijn. In overleg met het bestuur kregen we in december de toestemming om te splitsen en een extra leerkracht voor een aantal dagen in te zetten. De ruimte in het Snippertje was verhuurd aan Kappio, voor de bso en de peuterspeelzaal en kinderopvang. Dit gebouw huren we als geheel en elk lokaal dat leeg staat drukt op onze begroting. Er werd een rooster gemaakt voor 2 kleutergroepen met alle ruimtes die we extra hadden om de kleuters onder te brengen, de zolder, gymlokaal, peuterspeelzaal op de tijden dat de peuters er niet waren enz. Na de kerstvakantie bleek het rooster niet ideaal, het was te onrustig en de zolder viel al af omdat het onverantwoord was in het geval dat kleuters naar de wc moesten. Er moest snel een nieuwe oplossing komen. Het is in het team besproken en de lk van groep 8 stelde voor te verhuizen. Dit leek een prima oplossing, en dit is snel uitgevoerd. Er is ook met het bestuur over gesproken. Annemieke verontschuldigd zich voor het feit dat de MR niet op de hoogte gebracht is. Of dit gevolgen zal hebben voor de uitslag van de Cito voor groep 8 kunnen we niet zeggen. De leerkrachten van groep 8 hebben wel een spreiding van de Cito’s gemaakt over 2 weken, zodat het in alle rust kan worden afgenomen. De afspraken binnen de school zijn gedegen gemaakt, om het zo rustig mogelijk te houden voor groep 8, daarbij is rekening gehouden met gebruik van de wc’s en de doorloop, en ook de ingangen. De zorg is dus snel genoeg aangegeven maar voor er een extra lk was, was het kerstvakantie. Er was niet heel veel tijd om eerder dingen te bespreken. Bij de bond Aob is nagevraagd of de MR hier zeggenschap in had gehad, dit bleek niet zo te zijn. De grote hal voldoet aan het aantal m2 die per kind voorgeschreven is en ook de luchtkwaliteit is goed. Volgens de prognoses van 2025 hadden we bij de verbouw en de nieuwbouw geen recht op meer lokalen. Deze oplossing zal duren tot de zomervakantie, want volgend jaar hebben we 7 groepen. De aankomende groep 3 is klein, dus we zullen misschien over moeten op combinaties van klassen. 3. Mededelingen van de directie: - Annemieke gaat na de voorjaarsvakantiewee volledig beginnen, op dit moment is ze nog ziek gemeld. Maar ze heeft wel haar werkzaamheden weer opgepakt, samen met Claudia werkt ze nu aan de verschillende taken. - De samenwerking met Kappio, (BSO, kinderopvang en psz) verloopt goed. Zij doen mee met verschillende thema’s waar de kleuters ook aan werken. Dat maakt het aantrekkelijk voor ouders, alles op één terrein. - Laura de Laat gaat na de voorjaarsvakantie de ene kleutergroep samen met Brittany doen, en Elly en Claudia de andere. Tot de voorjaarsvakantie draait Claudia 1 kleutergroep op vrijdag omdat daar nu nog niemand voor is. - De overblijf is nu volgens schema in verschillende klassen. Dit rouleert. 4. Het vakantierooster komt voortaan in maart op de agenda. Nu is daar nog geen zicht op. Wij kunnen waarschijnlijk wel nog rekenen op een meivakantie van twee weken, dit heeft te maken met het feit dat we naar 940 uur gaan en we nog uren hebben om de meivakantie te handhaven. Groep 4 t/m 8 zal af en toe nog een extra studiedag hebben. 5. De begroting zal voortaan in oktober op de agenda komen, want de directeuren moeten die op 1 november af hebben. Het School Ontwikkel Plan komt dan in juni op de agenda.
6. De volgende vergadering is op 28 maart om 20.00 uur. 7. Meer bekendheid aan de MR: Op de site moeten de notulen uitgebreider komen met eventuele verwijzingen naar stukken die daar mee te maken hebben. Debbie gaat de notulen voortaan verzorgen. Op de site moet een grotere button komen voor de notulen. Nu moet je wel heel goed lezen om ze te kunnen vinden. Elly gaat dat doen. En misschien moet de MR op de homepagina al beter te vinden zijn. Daar wachten we mee tot de site vernieuwd is. In de nieuwsbrief kunnen korte mededelingen staan van de MR met een verwijzing naar de site. Teveel informatie wordt niet gelezen. 8. Het regelement: Het regelement wat nu ter sprake ligt zal Elly voor de volgende keer invullen en dan zullen we het bespreken. Dit regelement komt van de site van WMS ( wet op de medezeggenschap scholen) en andere dingen die met de MR te maken hebben kun je daar ook vinden. 9. Rondvraag: Misschien alvast polsen onder de ouders of er gegadigden zijn voor de MR, via de nieuwsbrief. Petra geeft aan dat als er voor een andere kandidaat is in haar plaats, zij uit de MR gaat, omdat het misschien toch lastig is voor anderen dat zij nu niet alleen ouder is maar ook leerkracht van de Snip.
|
Laatste nieuws |
Agenda |
Onze Facebook pagina |
Kindcentrum de SnipDorpsstraat 146
Aanmelden Nieuwsbrief | Onze shoolVisie OrganisatieBestuur | PraktischSchoolgids | Kindcentrum
|
Locatie | Stuur ons gerust een bericht | ||